tirsdag 10. februar 2015

Kjøkken og gulv

Heisann

Da har vi etter nok en runde med flytting av material, endelig fått lagt ferdig gulvet på stua. Utrolig mye tid går med til å flytte rundt på ting, ikke minst finne plass til det. Når stua skulle oljes var det ikke lett å finne plass til alle lange lister, men vi fikk stablet noe opp trappehullet til loftet og resten i gangen. Så nå er det trangt om saligheten i gangen :).



Jobben med å olje ca 60 m2 gulv tok sin tid. Jeg kan ikke huske jeg noen gang har hatt så vondt i knærne, selv med proffe kne-puter. Men resultatet ble bra da :)


Rart å se stuen helt tom, det har den ikke vært siden den dagen vi over tok hytta i sommer. Føles som en diger ballsal med uendelig plass til alt jeg ønsker meg :)













Her er gulvet oljet ferdig. Fargen heter Sjøsand, veldig fornøyd med resultatet, litt rustikk gammel tømmerhytte uttrykk :).













I helga var det kjøkkenet som sto for tur. Her var det Kjartan som sto for monteringen, jeg var mer sånn hente/bringe tjenesten.

Resultatet så langt er vi veldig godt fornøyd med, men vi fant ut at vi får plass til en 20 cm hylle mellom oppvaskmaskin og hjørneskap. Så vi må en tur til Ikea før kjøkkenet kan bli helt ferdig.



 Her er vi igang og første skap skal monteres.




Og her var plutselig kjøkkenet på plass :). Det skal monteres lys i skapene før vi monteren glassdørene. Oppvaskmaskin og kjøleskap er ikke montert enda, men det kommer på plass når vi har vært på Ikea å kjøpt til en smalt skap. Det samme gjelder knotter og benkeplaten, den gleder jeg meg til å se :).













Dette var det vi hadde å vise fram denne gangen, men vi er plutselig tilbake :)

Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar