søndag 23. februar 2014

Peis eller ovn?

Har så smått begynt å se på hvilken varmekilder vi skal gå for på hytten. Vi er enige om varmepumpe, men vi trenger også vedfyring og da er det mye lekkert å velge i. Har samlet et lite knipe av det som jeg liker og det er jo ikke lite :-),
 så da var det de valgene igjen da :-).

 
Her er en flott innebygd peis, liker veldig godt den rustikke uttrykke med mur og panel, helt klart en favoritt, men om det er det mest praktiske er vel heller uklart ;-)


Her er en noe strammere stil, men dette er også tøft i et hyttemiljø med rustikk preg.






Denne er nok min andre favoritt, denne er akkurat passe stor og gir nok veldig god varme, man kan male disse i ønsket farge, men jeg synes den er helt riktig slik den er avbildet her.













Da jeg begynte å sjekke nettet for div ovn-løsninger 
kom jeg over noe veldig smart, iallefall om man går for lecapipe, noe vi i utgangspunktet ikke skal ha, vi går for stålpipe, men tenkte jeg kunne dele den allikevel :-)



Dette er jo veldig plassbesparende for de med lite plass iallefall.

Med dette ønsker jeg dere en riktig god søndagskveld og jeg blir glad om du legger igjen en liten hilsen :-)

Hege



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar